måndag 1 november 2021

2021-11-01 Polering

Ytterligare en bild från Revit.
Snart är del flesta delar uppritad (förutom tanken).
Att jag gör detta är mer "kul" än "nytta".
Under tiden jag förbereder mig för "krångligare saker" så rengör och
polerar jag upp diverse delar.
Broms-ok fram och bak,
(På bilden är endast det främre högra broms-oket med).
Det bakre är någorlunda upp-polerat.
Även hållare och stag till det bakre oket.
Det kräver lite jobb.
Original så var allt lackerat i svart.
Här har vi bromspedalen.
Jag har slipat bort räfflingen på själva pedal-ytan.
Smart?, nej... men snyggt!
Demonterat bakhjul.
Den gula "Race-färgen" skall bort.
Sedan blir det mer polering!
Biltemas färgborttagning är inte helt kass.
En "miljövänlig" ej frätande gegga som faktisk löser upp färg.
(Samma färg på flaskan som på fälgen)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar